Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

SZKOLENIE

BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU HAMULCOWEGO

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TERMIN:  27 - 28 maja 2024 r.

WYKŁADOWCY: praktycy i eksperci techniczni PCA

LOKALIZACJA: ZEM ŁABĘDY Sp. z o. o. ul. Metalowców 9, Gliwice


PROGRAM


Część  teoretyczna: 7 godzin lekcyjnych

• Wybrane zagadnienia z teorii hamowania oraz wymagania stawiane układom hamulcowym w kolejnictwie w świetle przepisów krajowych i międzynarodowych (przepisy TSI, Karty UIC, normy PN oraz EN, 

• Budowa i działanie układu hamulcowego, układy hamulcowe wagonów towarowych, ich klasyfikacja (w oparciu o Kartę UIC 543-1)-cechy charakterystyczne; 

• Konserwacja, remont, kontrola i regulacja układu hamulca i jego elementów. 

• Określenie elementów mechanicznego układu hamulcowego wagonu, na  które w szczególności  personel powinien zwrócić uwagę w czasie rewizji;  

Omówione elementy:

  • Dźwignie hamulcowe; 
  • Obsady hamulcowe;
  • Tulejowane części zespołu hamulca;
  • Nastawiacz skoku tłoka (budowa, działanie, regeneracja);
  • Mechaniczny zmieniacz hamowności (układ hamulcowy typ Ia - budowa, działanie, regeneracja);
  • Tablice przestawcze (oznaczenia, poprawne działanie);
  • Hamulec ręczny/postojowy.

• Regulacja układu cięgłowo-dźwigniowego, z uwzględnieniem najczęściej pojawiających się problemów (niewłaściwy wymiar parametru J, niewłaściwy wymiar A na drążku sterującym, niewłaściwy skok tłoka). 

• Określenie negatywnych skutków w wypadku niewłaściwego wyregulowania układu hamulcowego (płaskie miejsca, nienaturalne zużycie klocków hamulcowych, tulei, otarcia na łącznikach dźwigni). 

• Budowa, funkcje i działanie elementów pneumatyki układów hamulcowych wagonów towarowych (zawory rozrządcze-budowa, działanie, charakterystyki oraz schemat oznaczania (Knorr, Dako, Sab-Wabco oraz Oerlikon), znaczenie komory rozprężnej w działaniu zaworów rozrządczych, przekładniki ciśnienia, urządzenia ważące). Dodatkowo przepisy dotyczące utrzymania zbiorników powietrznych. 

• Omówienie najczęściej pojawiających się problemów w układzie pneumatyki układu hamulcowego (niewłaściwe czasy hamowania/odhamowania, niewłaściwe ciśnienia) – określenie przyczyn oraz możliwych skutków , określenie możliwych rozwiązań. 

• Zakres badań stacjonarnych (dla wszystkich typów wagonów wg Karty UIC 543-1 oraz układów złożonych np. obsługujących dwa cylindry oraz dwa nastawiacze skoku tłoka). Przebieg próby, badane parametry w poszczególnych typach układów hamulcowych,

• Zakres obsługi i działania hamulców na lokomotywach typu SM42 i innych. 

• Stanowiska diagnostyczne układów hamulca wagonów towarowych – wymagania i badania.

• Układy hamulcowe pojazdów specjalnych np. typów przyczepa wózka motorowego PWM-15 oraz wózka motorowego typu WM-15A i inne - gdzie zastosowane są układy hamulca samoczynnego zespolonego ( zawór rozrządczy Orlikona)  a więc są dostosowane do podłączenia  taboru zwykłego , lecz różniącą się pod względem ilości siłowników hamulcowych- każde koło hamowne własnym siłownikiem hamulcowym.


Część praktyczna: 7 godzin lekcyjnych


•Praktyczna demonstracja metod badania pneumatycznych układów hamulcowych kolejowych pojazdów szynowych przy użyciu stanowiska elektronicznego                                                                           


ZGŁOSZENIE UDZIAŁU:


W celu otrzymania szczegółowej oferty prosimy pisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., następnie przesłać zgłoszenie na załączonej do oferty karcie na @ lub fax 32 203 79 27.

Zgłoszenie należy przesłać w terminie do dnia 20.05.2024 r. Należność za uczestników zostanie przelana na nasze konto na podstawie wystawionej faktury VAT z 7 dniowym terminem płatności.